Allmänna Villkor
1. Företagsinformation
BabyMocs med organisationsnummer 559174-5574 hanterar köp som sker på BabyMocs.com.
För information om hur dina personuppgifter hanteras – se bestämmelserna om GDPR paragraf 11
2. Priser
Alla priser är angivna i svenska kronor och inkluderar moms och andra avgifter. Den totala kostnaden för köpet kommer att tydligt anges före slutlig beställning och inkluderar alla kostnader förknippade med köpet inklusive eventuella fraktkostnader och fraktkostnader. Observera att ytterligare kostnader kan tillkomma som vi inte tar hänsyn till, till exempel eventuella kostnader/skatter som kan uppstå när du hämtar ditt paket i ditt lokala land.
3. Leverans
Vanligtvis skickas varan från oss senast 1 arbetsdag efter att beställningen mottagits. Om din produkt inte finns i lager trots att du har lagt din beställning kommer vi att meddela dig om det omgående via e-postmeddelandet som du registrerade din beställning med.
4. Frakt
Vi skickar din beställning med följande logistikföretag: Schenker & DHL.
Eventuella kostnader relaterade till frakt anges i samband med köpet
5. Avbokning
Om du vill avbryta en produkt: Om du har köpt något men av någon anledning behöver avbryta din beställning måste du göra det inom 10 minuter från beställning. Vi skickar ut våra produkter väldigt snabbt och efter 10 minuter finns det en risk att vi redan har skickat ut dina varor.
För att avbryta din beställning:
Skriv till oss ett mejl med följande:
Ämne: Annullering av ordernummer X
Skriv en kort mening varför du vill avbryta din beställning och var noga med att nämna om du vill avbryta hela din beställning eller delar av din beställning.
Skicka den till hello@babymocs.com
6. Klagomål
Om det finns ett fel med din BabyMocs, vänligen informera oss via e-postmeddelandet hello@babymocs.com.
Vi kommer att göra allt i vår makt för att åtgärda problemet.
7. Återbetalningar
Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du som köpare tagit emot varan, enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005: 59). Om du vill ångra köpet och returnera varan i väsentligen oförändrat skick, får du tillbaka köpeskillingen för varan, inklusive fraktkostnader.Vi inkluderar inte längre en returpapperssedel i din beställning – på så sätt sparar vi tusentals extra pappersark varje år.
Så här gör du för att returnera eller få en återbetalning av din beställning:
Till byta eller returnera din beställning, registrera en begäran genom att klicka här.
Fyll i:
1. Ditt ordernummer
2. Vad du vill lämna tillbaka
3. Vad du skulle vilja byta till
Du kommer att få hjälp av en av våra glada BabyMocs-experter och en retursedel kommer att skickas till din e-post för att skrivas ut och sedan returnera ditt paket till samma plats där du hämtade det från.
Du kan returnera och byta en BabyMocs-produkt inom 14 dagar efter leverans.
8. Returer
Produkten måste vara i ny och i oanvänt skick för att accepteras för återbetalning.Vi återbetalar inte REA-ordrar.
Vi återbetalar inte frakt på tillbehör.
9. Momsnummer
BabyMocs VAT-nummer är SE55917455740110. Betalning
Vi kräver betalning för varorna från det att de skickas från oss – antingen via kort, Swish eller Klarna.När du handlar hos oss behandlas betalningen av Mondido Payments AB, som är en svensk säker elektronisk betalningslösning för e-handel. Kortinformationen krypteras alltid med SSL/TLS. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkets regelverk kring PCI DSS, nivå 1.
11. Personuppgifter och GDPR
Vi behandlar personuppgifter i enlighet med GDPR. I samband med ditt köp samtycker du till att vi lagrar och hanterar dina personuppgifter. Vi lagrar den information som är nödvändig för att fullfölja avtalet med dig och för att kunna bedriva vår verksamhet. Enligt GDPR har du rätt att få tillgång till de uppgifter vi har registrerat om dig. Om informationen vi lagrar om dig är irrelevant, felaktig eller ofullständig kan du begära att informationen ska rättas, begränsas eller tas bort, vilket vi gör i den mån det är möjligt enligt gällande lag (såsom bokföringslagen). Vi är personuppgiftsansvarig för den information som samlas in och har ingått personuppgiftsstödsavtal med våra underleverantörer. Nedan kan du se vilka underleverantörer vi använder och i vilket syfte vi använder dem.12. Underleverantörer
Vi använder följande underleverantörer för att bedriva vår verksamhet
Underleverantör |
Service |
Syfte |
Microsoft |
E-post |
Vi använder Microsoft för att hantera supportärenden och kommunikationen med våra kunder. Den personliga information du skickar till oss via e-post skickas därför via Microsoft. Vi lagrar e-post i 365 dagar. |
Mondido Payments AB |
Betalningsleverantör |
Vi använder Mondido för att hantera betalningar, återbetalningar och för betalningsrelaterade supportfrågor. Informationen som du anger när du beställer och gör din betalning: namn, kortuppgifter, personnummer, telefonnummer, e-postadress och adress skickas krypterade till Mondido. |